Πρόσφατες δραστηριότητες

Ο/Η ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΙΖΑΣ είναι τώρα μέλος του Επιβάτες Προαστιακού
Πριν από 11 ώρες
Το μέλος Μπούσιος προώθησε τη σελίδα Ο Σύλογος του/της Yiannos
Πέμπτη
Ο/Η Μπούσιος είναι τώρα μέλος του Επιβάτες Προαστιακού
20 Απρ
Καταχώριση ιστολογίου από το χρήστη george
19 Απρ
Ο/Η george σχολίασε την καταχώριση ιστολογίου Την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο του/της Ευάγγελος Δρὀλιας
"Αφορμή της παρακάτω…"
18 Απρ
Ο/Η ΑΜΑΝΤΑ ΚΟΝΙΔΗ είναι τώρα μέλος του Επιβάτες Προαστιακού
17 Απρ
Καταχωρίσεις ιστολογίου από το χρήστη george
15 Απρ
Ο/Η george σχολίασε την καταχώριση ιστολογίου Πάσχα 2017: Πως θα κινηθούν οι συγκοινωνίες της Αθήνας του/της george
"Πηγή της είδησης…"
15 Απρ

Σήμα

Γίνεται φόρτωση...

Την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο




Τη σύμβαση πώλησης του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiano ενέκρινε, σύμφωνα με πληροφορίες, το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι όροι που είχε θέσει το ανώτατο δικαστήριο ικανοποιήθηκαν και ως αποτέλεσμα είναι δυνατόν να προχωρήσει η διαδικασία των τελικών υπογραφών μεταξύ του Δημοσίου και της θυγατρικής ιταλικής εταιρείας της Trenitalia.

Τον Ιούλιο του 2016, η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. υπέβαλε την μοναδική προσφορά για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ, άνευ απροόπτου, το "πράσινο φως” του Ελ.Συνεδρίου ολοκληρώνει ένα "σήριαλ” που ξεκίνησε στις 28 Ιουνίου 2013 οπότε το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την έναρξη αξιοποίησης της εταιρείας.

Το τίμημα εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ.

Τη συμβασιοποίηση της πώλησης θα διαδεχτεί η αποστολή της συμφωνίας μεταβίβασης μετοχών στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν προκειμένου να εγκριθεί η διαγραφή παράνομων κρατικών ενισχύσεων της τάξης των 750-800 εκατ. ευρώ. 

Η έγκριση θεωρείται, εν πολλοίς, προειλημμένη απόφαση, δεδομένου ότι η επιτυχής αποκρατικοποίηση της εταιρείας αποτελούσε, διαχρονικά, για την Κομισιόν προαπαιτούμενο για την μη επιβολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντολής ανάκτησης της παράνομης κρατικής ενίσχυσης, όπως και για το κλείσιμο του φακέλου της Ε.Ε. περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων.


Προβολές: 227

Σχόλιο από τον/την george στις 15 Φεβρουάριος 2017 στις 10:48

Πηγή του άρθρου αποτελεί η ιστοσελίδα «THE HUFFINGTON POST»:

http://www.huffingtonpost.gr/2016/10/11/eidiseis-diethnes-peirama-t...

 

To πείραμα του Ταλίν: Τι συμβαίνει σε μία πόλη όταν η πρόσβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι δωρεάν;

Δημοσιεύθηκε: 11/10/2016 7:39 μμ
PUBLIC TRANSPORT TALLIN

Στο Λονδίνο μια μηνιαία κάρτα για τις αστικές συγκοινωνίες αξίζει περίπου 200 λίρες. Στην Κοπεγχάγη, που είναι μια αρκετά μικρότερη πόλη, χρειάζεσαι 160 λίρες για να χρησιμοποιήσεις τις αστικές συγκοινωνίες μηνιαίως. Μία περιήγηση με τα μέσα μεταφοράς στο Παρίσι θα σου κοστίσει πάνω από 60 λίρες για πέντε μόνο ημέρες.

Οπότε αν ρωτήσετε τους κατοίκους του Ταλίν ποια είναι τα πλεονεκτήματα της δωρεάν μετακίνησης στην πόλη, θα απορήσετε όταν τους δείτε να κουνούν περιφρονητικά τα μάτια τους και να χαμογελούν σαρκαστικά.

public transport tallin

Η πρωτεύουσα της Εσθονίας εισήγαγε τη δωρεάν μεταφορά στα αστικά μέσα στις αρχές του 2013, μετά το αποτέλεσμα του σχετικού δημοψηφίσματος που διεξήχθη με απόφαση του δημοφιλούς δημάρχου της 'Εντγκαρ Σαβίσαρ, μια απόφαση που από πολλούς χαρακτηρίστηκε ως πολιτικό ατόπημα, το οποίο η πόλη δεν μπορούσε να το υποστηρίξει οικονομικά.

Τρία χρόνια μετά ο Σαβίσαρ τέθηκε σε διαθεσιμότητα λόγω ενός σκανδάλου διαφθοράς, ωστόσο η πόλη παραμένει πιστή στο πρόγραμμά του υποστηρίζοντας ότι αντί να τους κοστίσει χρήματα κερδίζουν 20 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.

Για να μπορέσει να χρησιμοποιήσει κανείς δωρεάν τα λεωφορεία τα τραμ και τα τρόλεϊ στο Ταλίν θα πρέπει να έχει υποβάλει υπεύθυνη δήλωση ως μόνιμος κάτοικος, κάτι που σημαίνει ότι ο δήμος παίρνει 1.000 ευρώ από το ετήσιο εισόδημα του κάθε του κατοίκου, εξηγεί ο Δρ. Όντεντ Κατς, ένας ειδικός που έχει διεξαγάγει μια μακρά έρευνα για το συγκεκριμένο πρότζεκτ.

public transport tallin

Οι κάτοικοι χρειάζεται μόνο να πληρώσουν 2 ευρώ για να αποκτήσουν μια «πράσινη κάρτα» και μετά όλα τους τα ταξίδια είναι δωρεάν.

public transport tallin

Από τότε που προωθήθηκε το συγκεκριμένο σχέδιο, παραπάνω από 25.000 εγγράφηκαν στην πόλη που μέχρι πρότινος αποτελούνταν από πληθυσμό 416.000 κατοίκων, αλλά εκεί βρίσκεται το προβληματικό κομμάτι της υπόθεσης. Όσο περισσότερα λεφτά κερδίζει το Ταλίν, τόσο λιγότερα λεφτά βγάζουν τα μέρη που εγκαταλείπουν οι κάτοικοί τους για να ζήσουν στην πρωτεύουσα της Εσθονίας, εξηγεί ο Κας «οπότε δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι η κυβέρνηση και ο δήμος βλέπουν τα πράγματα από άλλη οπτική πλευρά», προσθέτει.

Ο 'Αλαν Αλακούλα, ο επίσημος εκπρόσωπος του πρότζεκτ, παραδέχεται ότι η αύξηση του πληθυσμού ήταν ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα για να τεθεί το συγκεκριμένο σχέδιο σε εφαρμογή - αλλά επιμένει ότι ο αρχικός λόγος ήταν η ανάγκη να αρθούν τα τείχη ανάμεσα στους ανθρώπους και στους δρόμους των πόλεων.

public transport tallin

Το πρότζεκτ χρειάστηκε έναν ολόκληρο χρόνο για να περάσει από το στάδιο του οραματισμού σε αυτό της πραγματικότητας και σε αυτό το χρονικό διάστημα ο Αλακούλα και οι συνεργάτες του προσπάθησαν να βρουν πόλεις στις οποίες να η δωρεάν μετακίνηση με τα μέσα μεταφοράς είχε ήδη εφαρμοστεί. Στην πόλη Χάσσελτ στο Βέλγιο η δωρεάν συγκοινωνία είχε καθιερωθεί εδώ και 16 χρόνια αλλά οι Βέλγοι επέβαλαν ξανά τιμή εισιτηρίου όταν είδαν ότι το συγκεκριμένο σχέδιο δεν μπορούσε να σταθεί οικονομικά.

Επίσης δωρεάν συγκοινωνία υπήρχε στην πόλη Ουμπανιέ κοντά στη Μασσαλία, αλλά ούτε εκεί είχαν τις φιλοδοξίες του Ταλίν.
Τρία χρόνια αργότερα το πρότζεκτ απέκτησε μεγάλη ζήτηση τόσο στην Κίνα όσο και στην Ρουμανία. «Θα ήμασταν χαρούμενοι αν το σχέδιό μας για δωρεάν συγκοινωνίες κατακτούσε τον κόσμο», λέει ο Ακαλούλα, γελώντας.

Το Ταλίν δεν είναι μια υπερπληθής ή μεγάλη πόλη, τα περισσότερα ταξίδια δεν διαρκούν περισσότερο από 15 λεπτά και η μετακίνηση δεν δημιουργεί δυσαρέσκεια.

public transport tallin

Οι οδηγοί περιμένουν υπομονετικά τους πεζούς να περάσουν τον δρόμο και να επιβιβαστούν στο τραμ δίπλα στην πλατεία Δαβαντούς, που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Παίρνει λίγη ώρα αλλά όλοι οι επιβάτες βρίσκουν μία θέση για να κάτσουν. Τα τραμ και τα τρένα είναι καθαρά και οι κάτοικοι του Ταλίν δηλώνουν ενθουσιασμένοι με τη δωρεάν μετακίνηση, με τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις να αναφέρουν ότι το 90% εγκρίνει το συγκεκριμένο πρότζεκτ.

Από την άλλη ο Δρ. Κατς υποστηρίζει επίσης ότι η δωρεάν πρόσβαση στα δημόσια μέσα μεταφοράς θα μπορούσε να οδηγήσει σε λιγότερες επενδύσεις στις αντίστοιχες υπηρεσίες. «Σε περίπτωση οικονομικής ύφεσης, οι επενδύσεις στις δημόσιες μεταφορές θα είναι περισσότερο εκτεθειμένες σε πιθανές περικοπές από τον προϋπολογισμό», σημειώνει.

Πηγή: The Guardian

Πηγή του άρθρου αποτελεί η ιστοσελίδα «THE HUFFINGTON POST»:

http://www.huffingtonpost.gr/2016/10/11/eidiseis-diethnes-peirama-t...

Σχόλιο από τον/την george στις 21 Φεβρουάριος 2017 στις 11:37

Αφορμή για την ανάρτηση αυτού απετέλεσε η φράση του αγαπητού μου φίλου Teilor :  «Μία είναι η λύση όλα ΙΔΙΩΤΙΚΑ».

Πηγή του άρθρου αποτελεί η ιστοσελίδα του οικονομολόγου – δημοσιογράφου Λεωνίδα Βατικιώτη:

https://leonidasvatikiotis.wordpress.com/2014/01/09/%CE%BF%CF%84%CE...

ΟΤΕ: Συρρίκνωση και αποεπένδυση έφερε η “καλή ιδιωτικοποίηση”

 ???????Η πώληση του ΟΤΕ στον γερμανικό κολοσσό της Ντόιτσε Τέλεκομ το 2008, μαζί με τη μοναδική στο είδος της πώληση μέσω μεσάζοντα, του Ανδρέα Βγενόπουλου, συνοδεύτηκε από μια σειρά υποσχέσεων για το μέλλον του οργανισμού, που ως σημείο αφετηρίας τους είχαν τις ελπίδες που δημιουργούσαν τα αδιαμφισβήτητα μεγέθη της Ντόιτσε Τέλεκομ. Έτσι οι υποσχέσεις για ισχυροποίηση, επέκταση και εκσυγχρονισμό του ΟΤΕ, μείωση των τιμολογίων και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας αντέκρουαν κάθε κριτική. Στο στρατόπεδο μάλιστα των διαφωνούντων δεν περιλαμβάνονταν μόνο οι συνήθεις ύποπτοι, αλλά κι η κυβερνητική παράταξη ΔΑΚΕ, ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, κ.α. Πέντε χρόνια μετά, είναι αρκετός χρόνος για να γίνει μια αποτίμηση των φιλοδοξιών που καλλιεργήθηκαν. Η αξιολόγηση επιβάλλεται για έναν επιπλέον λόγο: επειδή, η πώληση του ΟΤΕ όλο και συχνότερα εμφανίζεται ως παράδειγμα καλής ιδιωτικοποίησης.

ΤΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗ

Ωστόσο, στον αντίποδα των υπερφίαλων υποσχέσεων, μια σύντομη επισκόπηση στα έργα και τις ημέρες του γερμανικού ΟΤΕ επιβεβαιώνει ότι πέντε χρόνια μετά την ιδιωτικοποίηση του ο πάλαι ποτέ εθνικός τηλεπικοινωνιακός οργανισμός συρρικνώθηκε δραματικά σε βάρος της ποιότητας των τηλεπικοινωνιών, ενώ τα τιμολόγια δεν μειώθηκαν, αντίθετα με τις θέσεις εργασίας. Όσες δε απέμειναν, είναι κακοπληρωμένες και χαμηλής ειδίκευσης. Η “πετυχημένη ιδιωτικοποίηση” αποδείχθηκε εν ολίγοις μια καταστροφή…

Πούλα, πούλα…

Την απόσυρση των ελληνικών τραπεζών από τα Βαλκάνια και την Ανατολή Ευρώπη που δρομολογεί η Τρόικα, οδηγώντας σε μια βίαιη συρρίκνωση το ελληνικό χρηματοπιστωτικό σύστημα, η Ντόιτσε Τέλεκομ την πέτυχε με τον ΟΤΕ σεμνά και ταπεινά, χωρίς τυμπανοκρουσίες. Επί γερμανικής διοίκησης ο ΟΤΕ αποσύρθηκε από την ΠΓΔΜ εισπράττοντας 190 εκ. ευρώ, από την Σερβία (380 εκ.) και από την Βουλγαρία (717 εκ. ευρώ). Συρρίκνωση καταγράφεται και στα μερίδια των πωλήσεών του εντός της Ελλάδας, προς διάψευση όσων πίστευαν ότι καβάλα στο γερμανικό άτι ο ΟΤΕ θα σάρωνε τον ανταγωνισμό. Μουλάρι αποδείχθηκε ο Αστραχάν, με το μερίδιο αγοράς του στη σταθερή τηλεφωνία να έχει συρρικνωθεί στο 62% και τους λεγόμενους εναλλακτικούς πάροχους από το 2009 να έχουν διπλασιάσει το μερίδιό τους. Από την δίψα της διοίκησης του μεγαλύτερου τηλεπικοινωνιακού οργανισμού για ρευστό δεν γλίτωσε ούτε ο μοναδικός δορυφόρος Ελλάς Σατ, από την πώληση του οποίου αποκόμισε 208 εκ. ευρώ. Η πώληση του δορυφόρου είναι ένα από τα πολλά ολέθρια βήματα που έκανε οργανισμός στην κατεύθυνση της τεχνολογικής οπισθοδρόμησης, ακυρώνοντας το τεχνολογικό του πλεονέκτημα και ψαλιδίζοντας προηγούμενες φιλοδοξίες, όπως είχαν αποτυπωθεί στην Ψηφιακή Ατζέντα 2020, βάσει της οποίας προβλεπόταν πως μετά από 7 χρόνια το 50% των συνδέσεων στο διαδίκτυο θα έτρεχαν με ταχύτητα 50 Mbps και το υπόλοιπο 50% με 100 Mbps. Για να εκπληρωθεί όμως αυτός ο στόχος έπρεπε οι οπτικές ίνες να φτάσουν σε κάθε σπίτι. Να μην μείνουν στα ΚΑΦΑΟ, όπως τελικά θα γίνει από τη στιγμή που ο οργανισμός υπαναχώρησε από την υποχρέωση που είχε αναλάβει.

Οι οιωνοί όμως είναι άσχημοι όχι μόνο για τις υψηλές ταχύτητες του ίντερνετ (απαραίτητες όχι μόνο στους λάτρεις των παιχνίδια, αλλά και στην μεταφορά δεδομένων μεταξύ επαγγελματιών κι επιχειρήσεων) για τις οποίες θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ, αλλά και για το ίδιο το μέλλον της σταθερής τηλεφωνίας. «Μέχρι και πριν 5 χρόνια όταν βλέπαμε ένα φθαρμένο καλώδιο το αλλάζαμε αμέσως, ενώ κάθε χρόνο έβγαινε ένα κονδύλι που κατευθυνόταν στην αντικατάσταση απαρχαιωμένων καλωδίων. Έτσι επιλέγαμε κάθε χρόνο διαφορετικές περιοχές στις οποίες ανανεώναμε τα καλώδια. Με αυτόν τον τρόπο είχαμε πετύχει αυτή την υψηλή ποιότητα στις καθημερινές επικοινωνίες. Μετά την πώληση όμως του ΟΤΕ στους Γερμανούς η τακτική και για προληπτικούς λόγους αντικατάσταση και ανανέωση των καλωδίων έχει σταματήσει. Σε πολύ λίγα χρόνια τα καλώδια θα αρχίσουν να κόβονται. Ρεύμα περνάει από μέσα τους», τονίζει ο Γιώργος Στεφανής, αναπληρωτής γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνικών του ΟΤΕ (ΠΕΤ-ΟΤΕ). «Σε κίνδυνο είναι επιπλέον το δίκτυο και στην επαρχιακή Ελλάδα. Η υποχρέωση που ένιωθε ο ΟΤΕ να βάζει κολόνες και στο πιο απομακρυσμένο σημείο θεωρείται αναχρονισμός. Δεν γίνονται πλέον τέτοιες επενδύσεις, με αποτέλεσμα σε λίγα χρόνια να είναι πολύ αμφίβολο τι θα συμβεί όταν η σημερινή υποδομή, που δεν συντηρείται, θα αρχίσει να καταρρέει». Τότε, ενδεχομένως, οι Γερμανοί να αρχίσουν να ζητούν επιδοτήσεις από το κράτος, όπως συμβαίνει με τις άγονες γραμμές, με το πρόσχημα ότι επιτελούν κοινωνικό έργο. Το αποτέλεσμα θα είναι ο ιδιωτικοποιημένος ΟΤΕ να γίνει μια κρατικοδίαιτη επιχείρηση, επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμό και τους φορολογούμενους.

Ακόμη και τα χαλκοκαλώδια πάνε στη Γερμανία!

Τούτων δοθέντων, προκαλεί τουλάχιστον γέλιο η πρόσφατη δήλωση του Α. Σαμαρά ότι «οι επενδύσεις που ο ΟΤΕ προγραμματίζει για τα επόμενα 4 χρόνια στην Ελλάδα αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία». Η βουλιμία των Γερμανών να λεηλατήσουν την περιουσία του ΟΤΕ είναι τέτοια που έχουν φτάσει ακόμη και να στέλνουν ακατέργαστα στην Γερμανία με φορτηγά και κοντέινερ τα χρησιμοποιημένα χάλκινα καλώδια που έχει στις αποθήκες του και στα φρεάτια ο Οργανισμός. Ούτε αυτά δεν αφήνουν στην Ελλάδα!

«Η υποβάθμιση του τηλεπικοινωνιακού έργου του ΟΤΕ», συνεχίζει ο Γιώργος Στεφανής, «είναι αποτέλεσμα της λεγόμενης πελατοκεντρικής λογικής που έχει επικρατήσει στον Οργανισμό. Βάσει αυτής, οι επενδύσεις κι η ανάπτυξη του οργανισμού στρέφονται εκεί που υπάρχει πελατεία κι όχι εκεί που υπάρχει ανάγκη, με βάση το κατ’ εξοχήν έργο που υποτίθεται ότι επιτελεί ο οργανισμός». Ως απόρροια αυτής της λογικής επιλέχθηκε πολύ πιθανά η είσοδος του οργανισμού στην τηλεοπτική αγορά μέσω του προγράμματος OTE-TV, που ως ισχυρό σημείο πώλησης του είχε τρία τσοντοκάναλα που μεταδίδουν πορνό 24 ώρες το 24ωρο: Sirina, Penthouse και Hustler TV. Εν ολίγοις, τσόντα εναντίον γρήγορου ίντερνετ και ποιοτικής σταθερής τηλεφωνίας σε όλη την Ελλάδα σημειώσατε …1. Σε αυτό το πλαίσιο οι επευφημίες για τα κέρδη του ΟΤΕ (253 εκ. ευρώ το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου) συνιστούν καθαρή υποκρισία, έστω κι αν είναι η χαρά του μετόχου που διψάει για υπεραξίες και βραχυπρόθεσμα κέρδη. Γιατί, τα κέρδη συντελέστηκαν: Πρώτο, σε βάρος των επενδύσεων που μειώνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια (από 300 εκ. ευρώ το 2008 σχεδόν στα μισά, 158 εκ. ευρώ το 2012). Δεύτερο, σε βάρος των δημοσίων εσόδων όπως δείχνει η σταθερή μείωση των φόρων που πληρώνει ο οργανισμός (από 83 εκ. ευρώ το 2008, μόλις 16 εκ. το 2012). Τρίτο, σε βάρος της τσέπης μας καθώς τα τιμολόγια παραμένουν στο ύψος τους. Εδώ φυσικά οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την πολύτιμη βοήθεια της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που απαγορεύει τις μειώσεις τιμολογίων για να μην βουλιάξουν από τον ανταγωνισμό οι μικροί πάροχοι. Πρόκειται όμως για καθεστώς που διευκολύνει τα μέγιστα και τον ΟΤΕ ο οποίος εμφανίζεται να θέλει μεν να σταματήσει να μας χαρατσώνει, αλλά να μην μπορεί για λόγους …ανωτέρας βίας. Το σημαντικότερο, ωστόσο, είναι πως τα κέρδη συντελέστηκαν σε βάρος της απασχόλησης. Οι θέσεις εργασίας μάλιστα θα μειωθούν σημαντικά με το νέο πρόγραμμα εθελούσιας συνταξιοδότησης που ήδη «τρέχει» στον οργανισμό, το οποίο αναμένεται να βγάλει εκτός ΟΤΕ γύρω στα 1.100 εργαζόμενους.

Μείωση θέσεων εργασίας

«Στο αποκορύφωμα της δραστηριότητάς του, το 2005, ο ΟΤΕ είχε φτάσει να απασχολεί γύρω στους 17.000 εργαζόμενους. Στη συνέχεια τέθηκαν ως απαράβατοι όροι για την ιδιωτικοποίησή του η μείωση του προσωπικού κατά 5.000 άτομα κι η άρση της μονιμότητας. Προϋποθέσεις τις οποίες με προθυμία υλοποίησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, ανοίγοντας την κερκόπορτα που σύντομα θα οδηγήσει τον οργανισμό να απασχολεί περίπου 2.000 εργαζόμενους», τονίζει ο Θανάσης Φώλιας, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Εργαζομένων του ΟΤΕ (ΟΜΕ-ΟΤΕ). Η αρνητική συμβολή του ΟΤΕ στην απασχόληση δεν σχετίζεται μόνο με την απότομη μείωση των θέσεων εργασίας, έστω κι αν αυτή υλοποιείται μέσω προγραμμάτων εθελούσιας συνταξιοδότησης. Ταυτόχρονα ο ΟΤΕ καλύπτει τα κενά, που μοιραία δημιουργούνται, μέσω προσλήψεων από δουλεμπορικές εταιρείες, όπως είναι η θυγατρικές του, E-Value και Oteplus, δίνοντας μισθούς 255 και 586 ευρώ αντίστοιχα. Έτσι καταργεί θέσεις παλιών εργαζομένων που μπορεί να στοίχιζαν στον οργανισμό ακόμη και 3.000 ευρώ, αντικαθιστώντας τις με θέσεις εξαθλίωσης. «Η συμπίεση του εργατικού κόστους πετυχαίνεται επίσης με συνεχείς παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας», συνεχίζει ο Θανάσης Φώλιας. «Οι τεχνικοί του ΟΤΕ ασφαλίζονται στο ΙΚΑ ως υπάλληλοι γραφείου, ενώ έχουμε συνεχείς μετακινήσεις εργαζομένων που συνιστούν βλαπτική μεταβολή της εργασιακής τους σχέσης. Η αυθαιρεσία της διοίκησης φτάνει σε τέτοιο σημείο ώστε δεν έχει μπει καν στον κόπο να απαντήσει στα αλλεπάλληλα εξώδικα των συναδέλφων». Η αρνητική συμβολή του ΟΤΕ στην απασχόληση φαίνεται όχι μόνο από την μείωση των θέσεων εργασίας και τη επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων. Τα τελευταία χρόνια, ταυτόχρονα, κι ως συνέπεια της εντατικοποίησης που έχουν προκαλέσει οι προαναφερθείσες αλλαγές έχουν αυξηθεί σημαντικά τα εργατικά ατυχήματα. Όπως αναφέρεται στο περιοδικό Οθόνη των Εργαζομένων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΟΤΕ από 28 και 16 ατυχήματα που είχαν καταγραφεί το 2008 στον ΟΤΕ και την Κοσμοτέ, το 2012 έφθασαν τα 33 και 19 αντίστοιχα. Με το αίμα κακοπληρωμένων εργατών επομένως αυξάνονται τα κέρδη του ΟΤΕ.

Πληθωρισμός αργυρώνητων μανδαρίνων

Η άλλη όψη του νομίσματος των εργασιακού Νταχάου που έχει επιβάλλει η γερμανική διοίκηση στον ΟΤΕ, αντιγράφοντας τις καλύτερες παραδόσεις του Ράιχ, είναι το πάρτι εκατομμυρίων που γίνεται από τα στελέχη του ΟΤΕ. Ετήσιοι μισθοί για τους διευθυντές της τάξης των 250.000 ευρώ και προκλητικά προνόμια, που δεν έχουν θιγεί στο ελάχιστο κατά τη διάρκεια της πρόσφατης κρίσης, με αποκορύφωμα τον μισθό του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου Μιχ. Τσαμάζ που μαζί με τα μπόνους έφθασε τα 1.246.365 ευρώ (καλά διαβάσατε: 103.864 ευρώ τον μήνα!) συνθέτουν την εικόνα μιας κάστας αργυρώνητων μανδαρίνων που με την χλιδή τους προκαλούν το δημόσιο αίσθημα. Να αναφερθεί μάλιστα ότι, προς διάψευση των ανοησιών που επαναλαμβάνουν οι νεοφιλελεύθεροι για αποτελεσματικότερη και πιο ευέλικτη διοίκηση του ιδιωτικού τομέα σε αντίθεση με την γραφειοκρατική και πολυπρόσωπη και δαπανηρή ελέω εξυπηρετήσεων διοίκηση που χαρακτηρίζει τις επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα, ότι ο ΟΤΕ πριν την εκχώρησή του στους Γερμανούς είχε 4 γενικούς διευθυντές ενώ σήμερα έχει 17! Εν ολίγοις το παλιό οργανόγραμμα του εργατικού δυναμικού του ΟΤΕ αποδεικνύεται πολύ πιο δημοκρατικό από το σημερινό που χαρακτηρίζεται από ακραίες αντιθέσεις: φεουδαρχικά προνόμια για τα στελέχη, πείνα κι εργασιακή ανασφάλεια για το προσωπικό!

Όλα τα παραπάνω παρότι εμπλουτίζουν τα επιχειρήματα κατά της ιδιωτικοποίησης και υπέρ της ανάγκης επανακρατικοποίησης του ΟΤΕ σπάνια τίθενται στον δημόσιο διάλογο. Αλγεινή εντύπωση μάλιστα προκαλεί η ανοχή που απολαμβάνει ο γερμανικός ΟΤΕ ακόμη κι από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως έδειξε η συνάντηση στις 3 Οκτώβρη με την διοίκηση του ΟΤΕ του Γιώργου Σταθάκη, βουλευτή και υπεύθυνου τομέα Ανάπτυξης της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ…

Πηγή του άρθρου αποτελεί η ιστοσελίδα του οικονομολόγου – δημοσιογράφου Λεωνίδα Βατικιώτη:

https://leonidasvatikiotis.wordpress.com/2014/01/09/%CE%BF%CF%84%CE...

 

Σχόλιο από τον/την george στις 18 Απρίλιος 2017 στις 13:31

Αφορμή της παρακάτω ανάρτηση αποτελεί η φράση του αγαπητού μου φίλου Teilor:

«Μία ζωή θα είμαι αναγκασμένος να πληρώνω και να πληρώνω για να επιβιώνουν κάποιοι στις πλάτες μου. Μία είναι η λύση όλα ΙΔΙΩΤΙΚΑ».

Η παρακάτω  πρόσφατη και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα  είδηση είναι της 14ης Απριλίου 2017 και αφορά  τα  ιδιωτικοποιημένα (μέχρι πρότινος δημόσια εδώ και λίγες ημέρες ιδιωτικά )  στην εταιρεία  Fraport 14 ελληνικά αεροδρόμια:

 

Πηγή της είδησης αποτελεί η ιστοσελίδα «Αυτοδιοίκηση»:

http://www.aftodioikisi.gr/oikonomia/fraport-afxisi-kata-5-500-tou-...

 


Fraport: Αύξηση κατά 5.500% του φόρου αναχωρούντων επιβατών από τα αεροδρόμια


Κοινοποίηση στο Facebook
Κάντε Tweet στο Twitter

Με αύξηση του τέλους των χαρακτηρισμένων άγονων γραμμών κατά 5.500%, η γερμανική εταιρεία Fraport «εγκαινιάζει» την δική της εποχή στα περιφερειακά αεροδρόμια, από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας τους!

Αυτό προκύπτει από το σχετικό δελτίο τύπου της αεροπορικής Εταιρείας Astra Airlines που αναφέρει:

Σύμφωνα με απόφαση της Fraport Greece και με άμεση ισχύ από 11 Απριλίου 2017, οι αναχωρούντες επιβάτες από τα αεροδρόμια Ακτίου, Ζακύνθου, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Λέσβου, Μυκόνου, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου & Χανίων είναι υποκείμενοι φόρου ανά επιβάτη ως εξής :

  1. Στα δρομολόγια των χαρακτηρισμένων άγονων γραμμών φόρου 16,74€ αντί του μέχρι τώρα ισχύοντος φόρου 0,3€ και

2. Στα υπόλοιπα δρομολόγια φόρου 13,86€ αντί του μέχρι τώρα ισχύοντος φόρου 12,3€ .

Η Astra Airlines με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους επιβάτες, αναλαμβάνει να καλύψει το επιπλέον ποσόν του φόρου για όλα τα εισιτήρια που έχει εκδώσει μέχρι στιγμής και δεν συμπεριλαμβάνουν την εν λόγω αύξηση, ανεξάρτητα από την ημερομηνία αναχώρησης των επιβατών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας Astra-Airlines στον ιστότοπό της, η Fraport Greece ανακοίνωσε ήδη αυξήσεις φόρων υποκείμενων ανά επιβάτη, τόσο για τα δρομολόγια των χαρακτηρισμένων άγονων γραμμών, όσο και για τα υπόλοιπα δρομολόγια.

H αεροπορική εταιρεία αναμένεται να αναλάβει να καλύψει το επιπλέον ποσό του φόρου μόνο για όσα εισιτήρια έχουν μέχρι στιγμής εκδοθεί και δεν συμπεριλαμβάνουν την εν λόγω αύξηση, ενώ άγνωστο παραμένει το τι θα κάνουν οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες.

Σε κάθε περίπτωση, οι επιβάτες που θα αναχωρήσουν από τα παραπάνω αεροδρόμια, πρόκειται να καταλάβουν στην πράξη πως πλέον τελούν υπό νέα διοίκηση.

Μείωση των φόρων του αεροδρομίου ζητούν στα Χανιά

Αξίζει να σημειωθεί πως την ίδια ώρα, ο Δήμαρχος Πλατανιά, Γιάννης Μαλανδράκης, απέστειλε επιστολή στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) και τον Πρόεδρο αυτής Γιώργο Πατούλη, με την οποία θίγει την ανάγκη μείωσης των υφιστάμενων φόρων που βαρύνουν τα αεροδρόμια της χώρας κατά τους χειμερινούς μήνες, προκειμένου έτσι να ενισχυθεί η τουριστική ζήτηση και να επεκταθεί η τουριστική περίοδος. Παράλληλα, ζητεί από το ΔΣ της ΚΕΔΕ να λάβει σχετική απόφαση που να αποσταλεί στην Κυβέρνηση.

Ειδικότερα, ο Γ. Μαλανδράκης στην επιστολή του αναφέρει πως «τα τελευταία χρόνια σύσσωμη η αεροπορική και η τουριστική αγορά, προτάσσουν ως απολύτως επιτακτική την ανάγκη μείωσης των ήδη υφιστάμενων φόρων που βαρύνουν τα αεροδρόμια της χώρας κατά τους χειμερινούς μήνες, γεγονός που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε μείωση της τιμής των αεροπορικών ταξιδιών και θα καταστήσει περισσότερο ανταγωνιστικά τα ελληνικά αεροδρόμια, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στον ελληνικό τουρισμό», ενώ προσθέτει ότι το αίτημα των φορέων του τουρισμού είναι ο Φόρος Εκσυγχρονισμού Αεροδρομίου, να μειωθεί για την περίοδο από 1/11 έως και 31/3 κατά 50% (στα 6 ευρώ) και από 1/4 έως και 30/4 καθώς και από 1/10 έως και 30/10 να μειωθεί κατά 30% (στα 8,4 ευρώ) σε σχέση με τη σημερινή του τιμή.

«Μέσα από αυτήν την κίνηση και τις άμεσες και έμμεσες ωφέλειες που αυτή θα προκαλέσει στις Τοπικές Οικονομίες και στην Εθνική οικονομία με τη θεαματική αύξηση του ΑΕΠ, το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει εν τέλει πολλαπλάσια ποσά από την τόνωση της πραγματικής οικονομίας και θα μπορέσει έτσι να ενισχύσει απαραίτητες υπηρεσίες που το ίδιο παρέχει σε κρίσιμους κοινωνικά τομείς και σε μία δύσκολη περίοδο όπως αυτή που διανύει η χώρα μας» αναφέρει ο δήμαρχος, ενώ παράλληλα συμπληρώνει ότι «την εν λόγω θέση συμμερίζεται και η Τοπική Αυτοδιοίκηση στο σύνολο της, αναγνωρίζοντας την ουσιαστική συμβολή του Τουρισμού στην οικονομική ανάπτυξη και στην απασχόληση σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και στην απασχόληση και τα πολλαπλά οφέλη που θα προκύψουν από μια τέτοια ενέργεια».

Πηγή της είδησης αποτελεί η ιστοσελίδα «Αυτοδιοίκηση»:

http://www.aftodioikisi.gr/oikonomia/fraport-afxisi-kata-5-500-tou-...

 

 

Σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος του Επιβάτες Προαστιακού για να προσθέσετε σχόλια!

Γίνετε μέλος του Επιβάτες Προαστιακού

© 2017   Created by Γιάννης Γλυκοφρυδης.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης