Πρόσφατες δραστηριότητες

Ο/Η Teilor σχολίασε την καταχώριση ιστολογίου ΚΩΛΟΔΗΜΟΣΙΟ- ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ του/της Ανδρεας Γιαννόπουλος
"Και περικοπές στη…"
Πριν από 5 ώρες
Ο/Η ΙΩΑΝΝΑ ΓΚΙΝΟΠΟΥΛΟΥ είναι τώρα μέλος του Επιβάτες Προαστιακού
Πριν από 9 ώρες
Καταχώριση ιστολογίου από το χρήστη Ανδρεας Γιαννόπουλος

ΚΩΛΟΔΗΜΟΣΙΟ- ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ

ΟΠΟΤΕ ΘΕΛΟΥΝ ΑΚΥΡΩΝΟΥΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ, ΚΑΙ ΧΩΡΙς ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ...ΕΙΝΑΙ ΚΩΛΟΔΗΜΟΣΙΟ,…Δείτε περισσότερα
Πριν από 12 ώρες
Ο/Η Ανδρεας Γιαννόπουλος σχολίασε την καταχώριση ιστολογίου ΕΚΤΑΚΤΟ του/της Ανδρεας Γιαννόπουλος
χθες
Ο/Η Ανδρεας Γιαννόπουλος σχολίασε την καταχώριση ιστολογίου ΕΚΤΑΚΤΟ του/της Ανδρεας Γιαννόπουλος
"οι ΣΠΑΠ Α.Ε. ηταν έτη…"
χθες
Ο/Η Ανδρεας Γιαννόπουλος σχολίασε την καταχώριση ιστολογίου ΕΚΤΑΚΤΟ του/της Ανδρεας Γιαννόπουλος
"ο ΣΥΡΙΖΑ…"
χθες
Ο/Η Dim Ham σχολίασε την καταχώριση ιστολογίου ΕΚΤΑΚΤΟ του/της Ανδρεας Γιαννόπουλος
""σταθμου…"
χθες
Το μέλος Aaliyah Daniel δημοσίευσε μια κατάσταση
χθες

Σήμα

Γίνεται φόρτωση...

Με την αλλαγή των δρομολογίων του προαστιακού πολλή συζήτηση γίνεται στα κοινωνικά μέσα για τα υπέρ και τα κατά. Τα συμπεράσματα γενικώς συνοψίζονται στο εξής δίπολο: Όσοι κινούνται στον άξονα Κιάτο-Αθήνα την κρίνουν θετικά κι όσοι κινούνται στον άξονα Κιάτο-Αεροδρόμιο την κρίνουν αρνητικά. Λογικό μέχρι στιγμής, αλλά και υποκειμενικό.

Διαβάζεις όμως και μερικές μαλακίες πού και πού. Σταχυολογώ μερικές:

- Μειώνεται ο χρόνος διαδρομής.

- "... δεν υπήρχε καμία λογική στο να κυκλοφορεί κάθε ώρα δρομολόγιο που να ενώνει το Αεροδρόμιο με την πόλη της βόρειας Πελοποννήσου." (εννοεί το Κιάτο ο παπάρας). Και εμέσως μετά "... αλλά τα ωριαία δρομολόγια προς το Κιάτο (με την ίδια συχνότητα κάθε μέρα, όλη μέρα!) ήταν μάλλον σπατάλη τροχαίου υλικού."

- "Επίσης και το Κιάτο - Αεροδρόμιο ήταν πλεονασμός. Μακάρι και όταν πάει το τρένο Αθήνα τότε να έχουμε απευθείας δρομολόγια που θα εξυπηρετούν και Κιάτο - Κόρινθο".(Σχόλιο άλλου παπάρα, Αθηναίου προφανώς, στην ανάρτηση του προηγούμενου παπάρα).

Ας δούμε όμως τί δείχνουν και τα εμπειρικά στοιχεία. Πηγαίνοντας σήμερα στην δουλειά μου με τον προαστιακό (από Κόρινθο προς Κηφισίας) και κατεβαίνοντας Κ. Αχαρνές, παρατήρησα ότι το τρένο άδειασε (σχεδόν) από επιβάτες που θα συνέχιζαν προς αεροδρόμιο. Αφού περιμέναμε αρκετά λεπτά στον σταθμό, ήρθε επί τέλους το άδειο (σχεδόν) τρένο από Αθήνα και γέμισε (σχεδόν) με επιβάτες προς αεροδρόμιο (κι ενδιάμεσους σταθμούς). Συμπέρασμα: Οι περισσότεροι επιβάτες του προαστιακού κινούνται στον άξονα Κιάτο - Αεροδρόμιο. Υπάρχει καμία αντίρηση σ' αυτό;

Οι παπάρες που σοφίζονται αραίωση των δρομολογίων από/προς Κιάτο, ας έχουν υπόψη ότι τον προαστικό τον συντηρούν οι τακτικοί υπεραστικοί επιβάτες του Κιάτου, της Κορίνθου, των Μεγάρων (αλλά και του Ξυλοκάστρου και της Πάτρας και των ενδιάμεσων σταθμών) με τις κάρτες τους και τα αλέ-ρετούρ των 14 ευρό και βάλε. Τον προαστιακό δεν τον συντηρούν με τις πενταροδεκάρες τους (αν πληρώνουν) όσοι κινούνται στο αστικό τμήμα.

Επί τέλους ας καταλάβουν μερικοί, ότι για πολλούς από εμάς ήταν απόφαση ζωής να μένουμε σε πόλεις της "βόρειας Πελοποννήσου" και να εργαζόμαστε στην Αθήνα, πιστεύοντας σε κάποιες μπούρδες περί αποκέντρωσης.

Στο κάτω κάτω, αν θέλεις από την Αθήνα να πας αεροδρόμιο, υπάρχει και το (πολύ καλό) μετρό.

Συμπερασματικά, το δρομολόγιο Κιάτο-Αεροδρόμιο με ανταπόκριση στα Λιόσια για Αθήνα είναι ή δεν είναι πιο προφανές, λογικό και οικονομικά πιο βάσιμο;

Θα μου πείτε ότι είμαι επιβάτης που κινείται στον άξονα αυτό, γι' αυτό τα λέω αυτά. Εντάξει. Αλλά τουλάχιστον νομίζω ότι παράθεσα μερικά λογικά επιχειρήματα. Ή μήπως όχι;

Προβολές: 549

Σχόλιο από τον/την Dim Ham στις 8 Αύγουστος 2017 στις 15:52

Φίλε Ανδρέα Αγραφιώτη κάθε επιβάτης ανάλογα με τη γραμμή που (θέλει να) χρησιμοποιεί μπορεί να παραθέτει επιχειρήματα που είναι λογικά μέχρι ενός σημείου, με βάση την οπτική του γωνία. Αντίθετο επιχείρημα με αυτό που θέλουμε δεν σημαίνει πάντα "μαλακία" και "μπουρδολογία".

"Στο κάτω κάτω, αν θέλεις από την Αθήνα να πας αεροδρόμιο, υπάρχει και το (πολύ καλό) μετρό"

Η Αθήνα είναι μια πόλη τεράστια και αυτό είναι κάτι που κάτοικοι εκτός Αθηνών τείνουν να το αγνοούν. Η νέα γραμμή Αθήνα-Αεροδρόμιο αλλά και η προέκτασή της προς Πειραιά περνάει και από περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από άλλο μέσο σταθερής τροχιάς, όπως για παράδειγμα οι Άγιοι Ανάργυροι, το Ίλιον, το Ρουφ, ο Ρέντης, η Λέυκα. Για παράδειγμα μέχρι τώρα το να πάει κανείς από τους Άγιους Ανάργυρους στο αεροδρόμιο ή και στους ενδιάμεσους ήταν σκέτη ταλαιπωρία, έπρεπε να χρησιμοποιήσει κανείς τουλάχιστον 1 γραμμή λεοφωρείου και 2 γραμμές μετρό, να κάνει κύκλο μέσω του κέντρου και να φτάσει στο αεροδρόμιο μετά από σχεδόν 1,5 ώρα δηλαδή μπορεί και περισσότερο από όσο χρειάζεται για να έρθει κανείς από το Κιάτο! Προσωπικά χρησιμοποιώ τον προαστιακό για να κάνω συχνά τη διαδρομή Άγιοι Ανάργυροι-Παλλήνη και μετά τις άλλαγές αυτό έχει γίνει πολύ πολύ πιο έυκολο.

Δυστυχώς κάποιοι επιτίθεντε στο νέο δρομολόγιο Αθήνα-Αεροδρόμιο θεωρώντας το υπεύθυνο για τη διακοπή των δρομολογίων από Λιόσια, αυτό όμως δεν είναι αλήθεια αφού η αιτία της προσωρινής αναστολής είναι τα έργα στο κομμάτι Λιόσια-ΣΚΑ, και όταν αυτά ολοκληρωθούν θα μπορούν άνετα τα δρομολόγια να συνυπάρξουν.

Όσο για τα δρομολόγια προς Κιάτο, χωρίς να μεροληπτώ αφού σπάνια τα χρησιμοποιώ και δεν έχω προτίμηση αν θα είναι απευθείας από αεροδρόμιο ή Αθήνα μπορώ να σου απαντήσω ότι:

"- Μειώνεται ο χρόνος διαδρομής."

Για επιβάτη που θέλει να πάει στο κέντρο της Αθήνας έστω Σύνταγμα ή Ομόνοια αυτό ισχύει. Ο χρόνος μειώνεται κατά 5 λεπτά για σταθμό Λαρίσης σε σχέση με την παλιά ανταπόκριση Λιόσια-Αθήνα. Επίσης αν κάποιος δεν εμπιστευόταν την ανταπόκριση στα Λιόσια και κατέβαινε στο κέντρο μέσω Πλακεντίας τότε στον ίδιο χρόνο που θα έφτανε Πλακεντίας τώρα έχει ήδη κατέβει μέχρι Λαρίσης.

- "... δεν υπήρχε καμία λογική στο να κυκλοφορεί κάθε ώρα δρομολόγιο που να ενώνει το Αεροδρόμιο με την πόλη της βόρειας Πελοποννήσου." . Και εμέσως μετά "... αλλά τα ωριαία δρομολόγια προς το Κιάτο (με την ίδια συχνότητα κάθε μέρα, όλη μέρα!) ήταν μάλλον σπατάλη τροχαίου υλικού."

Αυτό ναι είναι μπουρδολογία.

- "Επίσης και το Κιάτο - Αεροδρόμιο ήταν πλεονασμός. Μακάρι και όταν πάει το τρένο Αθήνα τότε να έχουμε απευθείας δρομολόγια που θα εξυπηρετούν και Κιάτο - Κόρινθο"

Είναι βάσιμο το επιχείρημα ότι δεν είναι δυνατόν να μη συνδέεται απευθείας το κέντρο της Αθήνας με την δυτική αττική και την Πελλοπόνησο. Δεν μπορεί να πει κανείς ότι αυτό είναι μπουρδολογία. Από την άλλη σίγουρα είναι βάσιμο και το ότι πρέπει να συνδέεται και με το αεροδρόμιο. Θα πρέπει λοιπόν να υπάρχει συμβιβαστική λύση ώστε να εξυπηρετούνται όλοι. Μια σωστή ολιγόλεπτη μετεπιβίβαση (που δεν πρόκειται να χαθεί ή να καθυστερήσει) δεν θεωρώ ότι υπολείπεται της απευθείας μετακίνησης.

"Επίτέλους ας καταλάβουν μερικοί, ότι για πολλούς από εμάς ήταν απόφαση ζωής να μένουμε σε πόλεις της "βόρειας Πελοποννήσου" και να εργαζόμαστε στην Αθήνα, πιστεύοντας σε κάποιες μπούρδες περί αποκέντρωσης."

Το ίδιο ακριβώς επιχείρημα έλεγαν και οι επιβάτες του Αθήνα-Κιάτο όταν το ντιζελοκίνητο τότε Κιάτο-Αθήνα το 2011 έγινε Κιάτο-Αεροδρόμιο και σταμάτησε η απευθείας πρόσβασή τους στο κέντρο της Αθήνας. Επειδή είμαι παλιό μέλος εδώ θυμάμαι ότι είχαν ξεσηκωθεί μεγάλες αντιδράσεις τότε, ίσως και περισσότερες από τις τωρινές.

"Συμπερασματικά, το δρομολόγιο Κιάτο-Αεροδρόμιο με ανταπόκριση στα Λιόσια για Αθήνα είναι ή δεν είναι πιο προφανές, λογικό και οικονομικά πιο βάσιμο;"

Δεν είναι τόσο προφανές όσο μπορεί μερικοί να νομίζουν. Ο σχεδιασμός του προαστιακού περιλαμβάνει πρώτα τις απευθείας γραμμές Αθήνα-Κιάτο,Αθήνα-Αεροδρόμιο,Αθήνα-Χαλκίδα και δευτερευόντως το απευθείας Αεροδρόμιο-Κιάτο το οποίο από σπόντα βγήκε στον σχεδιασμό και μάλλον για υπηρεσιακούς λόγους. Αυτό το καταλαβαίνει κανείς αν δει την αποβάθρα στο ΣΚΑ προς Αεροδρόμιο η οποία είναι μονή όπως και η γραμμή στο σημείο εκείνο. Επίσης οι γραμμές Αεροδρόμιο-Αθήνα και Αεροδρόμιο-Κόρινθος προϋπήρχαν (ντιζελοκίνητες τότε, 2004-2007 και 2007-2011 αντίστοιχα) του Αεροδρόμιο-Κιάτο το οποίο προέκυψε αργότερα ως λύση ανάγκης ελέιψη της ηλεκτροκίνησης. Πράγματι προς το παρόν ίσως πιο πολύ κόσμος μετακινείται από Κιάτο προς το Αεροδρόμιο παρά προς το κέντρο αλλά από την άλλη μπορεί να συμβαίνει επειδή το επιβατικό κοινό δεν έχει συνηθίσει ακόμα τις αλλαγές. Θυμάμαι και τα πράγματα διαφορετικά: Είχα βρεθεί στο ντιζελοκίνητο Κόρινθος-Αθήνα το 2010 γυρνώντας από Κόρινθο. Κατέβηκα στα Λιόσια για να πάρω την ανταπόκριση προς Αεροδρόμιο για να φτάσω Παλλήνη. Θυμάμαι τότε περισσότερος κόσμος συνέχιζε απευθείας μέχρι το κέντρο παρά στην ανταπόκριση για αεροδρόμιο.

Σχόλιο από τον/την Ανδρέας Αγραφιώτης στις 8 Αύγουστος 2017 στις 21:13

Dim Ham, ευχαριστώ κατ' αρχάς για τα σχόλιά σου. Σου παραθέτω και τις απαντήσεις μου στα επιχειρήματά σου.

Πριν απ' όλα όμως, ας περιγράψω την εμπειρία μου και στην αντίθετη διαδρομή (Κηφισίας-Κόρινθος). Φτάσαμε λοιπόν και 48 στις Κ. Αχαρνές. Το τρένο άδειασε (το βαγόνι στο οποίο βρισκόμουν άδειασε κυριολεκτικά) και οι επιβάτες επιβιβάστηκαν στο (σχεδόν) άδειο τρένο που περίμενε από σταθμό Λαρίσης. (Αφήνω ασχολίαστο το γεγονός ότι βάσει δρομολογίου το τρένο αυτό φτάνει Κ. Αχαρνές κάθε και 44 και περίμενε 4 λεπτά. Άλλωστε η πνευματική κατάσταση του σχεδιαστή δρομολογίων δεν με αφορά).

Πάμε τώρα στα επιχειρήματά σου:

"Η Αθήνα είναι μια πόλη τεράστια και αυτό είναι κάτι που κάτοικοι εκτός Αθηνών τείνουν να το αγνοούν. κλπ ..."

Αν αναφέρεσαι στην Αθήνα ως γεωγραφικό προσδιορισμό, τότε σ'αυτήν την τεράστια πόλη συμπεριλαμβάνεται και το Μαρούσι, η Κηφισίας, το Χαλάνδρι, η Αγ. Παρασκευή, ακόμη και το αεροδρόμιο. Τυγχάνει δε ο περισσότερος πληθυσμός να μετακινείται σε αυτόν τον άξονα. Αν αναφέρεσαι στην Αθήνα ως θεσμό, τότε σίγουρα έχεις δίκαιο. Αφού όλα αρχίζουν και τελειώνουν στην Αθήνα, γιατί όχι κι ο προαστιακός;

"Για επιβάτη που θέλει να πάει στο κέντρο της Αθήνας έστω Σύνταγμα ή Ομόνοια αυτό ισχύει. Ο χρόνος μειώνεται κατά 5 λεπτά για σταθμό Λαρίσης σε σχέση με την παλιά ανταπόκριση Λιόσια-Αθήνα. κλπ..."

Άρα δεν μειώνεται ο χρόνος γενικά. Μειώνεται ο χρόνος στον άξονα Αθήνα-Αεροδρόμιο/Αθήνα-Κιάτο, αλλά αυξάνεται στον άξονα Αεροδρόμιο-Κιάτο. Δεδομένου ότι ο άξονας Αεροδρόμιο-Κιάτο μεταφέρει πολύ περισσότερους επιβάτες, μπορούμε να πούμε ότι ο μέσος χρόνος διαδρομής ανά επιβάτη αυξάνεται. Σωστά;

"Θα πρέπει λοιπόν να υπάρχει συμβιβαστική λύση ώστε να εξυπηρετούνται όλοι. Μια σωστή ολιγόλεπτη μετεπιβίβαση (που δεν πρόκειται να χαθεί ή να καθυστερήσει) δεν θεωρώ ότι υπολείπεται της απευθείας μετακίνησης."

Η εν λόγω μετεπιβίβαση είναι ήδη προβληματική και μόνο αν δεις τους χρόνους άφιξης των δύο συρμών (και 48/και 44). Σε μια εβδομάδα λειτουργίας υπάρχουν ήδη περιστατικά όπου χάθηκε η ανταπόκριση. Φαντάσου τώρα να έχεις ξυπνήσει από τις 6, να έχεις λιώσει στο 8ωρό σου (κάποιοι και περισσότερο), να χάνεις την ανταπόκριση επειδή καθυστέρησε το τρένο από το αεροδρόμιο και να πρέπει να περιμένεις μια ολόκληρη ώρα μέχρι να έρθει το επόμενο (σχεδόν) άδειο τρένο από Λαρίσης. Αναρωτιέμαι το τί θα γίνει από Σεπτέμβρη...

"Το ίδιο ακριβώς επιχείρημα έλεγαν και οι επιβάτες του Αθήνα-Κιάτο όταν το ντιζελοκίνητο τότε Κιάτο-Αθήνα το 2011 έγινε Κιάτο-Αεροδρόμιο κλπ ..."

Σωστά. Σε κάθε περίπτωση όμως οι επιβάτες που μετακινούνται στον άξονα Κιάτο-Αεροδρόμιο είναι περισσότεροι. Ο σχεδιασμός των δρομολογίων θα έπρεπε να το λάβει υπόψη.

"Δεν είναι τόσο προφανές όσο μπορεί μερικοί να νομίζουν. Ο σχεδιασμός του προαστιακού περιλαμβάνει πρώτα τις απευθείας γραμμές Αθήνα-Κιάτο,Αθήνα-Αεροδρόμιο,Αθήνα-Χαλκίδα και δευτερευόντως το απευθείας Αεροδρόμιο-Κιάτο το οποίο από σπόντα βγήκε στον σχεδιασμό και μάλλον για υπηρεσιακούς λόγους. κλπ ..."

Οι σχεδιασμοί δεν είναι γραμμένοι στην πέτρα. Πρέπει να αλλάζουν και να προσαρμόζονται στις εκάστοτε συνθήκες. Αν ο περισσότερος κόσμος μετακινείται στον άξονα Αεροδρόμιο-Κιάτο (επιμένω σ' αυτό), εκεί θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα.

Τέλος, το επιχείρημά σου ότι "Πράγματι προς το παρόν ίσως πιο πολύ κόσμος μετακινείται από Κιάτο προς το Αεροδρόμιο παρά προς το κέντρο αλλά από την άλλη μπορεί να συμβαίνει επειδή το επιβατικό κοινό δεν έχει συνηθίσει ακόμα τις αλλαγές. κλπ ...", ομολογώ ότι δεν το καταλαβαίνω. Εν πάση περιπτώσει είναι υποθετικό, ενώ το ότι ο περισσότερος κόσμος μετακινείται Κιάτο-Αεροδρόμιο είναι γεγονός.

Ευχαριστώ και πάλι.

Σχόλιο από τον/την mantesat στις 10 Αύγουστος 2017 στις 11:08

Ακριβως οπως τα λεει ο Ανδρεας ειναι. Επιπλεον, οι σταθμοι Αγ.Αναργυροι και Πυργος Βασιλισσης, και παλαιοτερα αλλα και τωρα, απο αποψη επιβατικης κινησης, ειναι απλα διακοσμητικοι. Και οι δυο ειναι "παραλληλοι" σε οδικους αξονες με σημαντικη και συχνη λεωφορειακη εξυπηρετηση, ο δε σταθμος των Αγ. Αναργυρων, αντι να ειναι καπου κοντυτερα στην πλατεια, ειναι απεναντι απο το στρατοπεδο, στο αραιοτερο οικιστικο σημειο της περιοχης.

Σχόλιο από τον/την Apostolos Mantes στις 10 Αύγουστος 2017 στις 11:19

Ολόσωστη τοποθέτηση από τον Ανδρεα

Να προσθέσω επίσης οτι ο σταθμός Κάτω Αχαρνές είναι μικρός σε πλάτος (μέτρησα 14 πλακάκια) και με αρκετό χώρο να τον πιάνουν οι σκάλες δημιουργεί πρόβλημα όταν αδειάζει το 90% του συρμού για να ξαναγεμίσει ο απέναντι συρμός. Τίθεται θέμα ασφάλειας, που σαφώς θα ήταν μικρότερο αν ο ίδιος συρμός που πάει προς Αθήνα σταματούσε Κάτω Αχαρνές και συνέχιζε προς Κιάτο ή Αεροδρόμιο γυρίζοντας προς τα πίσω. Δεν ξέρω είναι εφικτό αλλά θα ήταν πιο κοντά στην προηγούμενη κατάσταση (αλλαγή στα Άνω Λιόσια για τους επιβάτες προς Αθήνα) και θα εξυπηρετούσε περισσότερους όπως σωστά αναφέρει ο Ανδρέας. 

Σχόλιο από τον/την Ανδρεας Γιαννόπουλος στις 10 Αύγουστος 2017 στις 13:05

Εδω να σας πω και σαν πιο παλιός, ότι ο παλιός σταθμός των Αγ. Αναργύρων ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΜΕΤΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ (που καταργηθηκε) ειχε πάρα πολύ κόσμο, ακριβώς επειδη ηταν στο κέντρο του οικισμού. Αυτα να τα βλεπει ο άχρηστος δήμαρχος που ηθελε τον σταθμο στου διαόλου τη μάνα, ακριβώς το ίδιο εγινε ΚΑΙ στα Μέγαρα, ΚΑΙ στους Αγ. θεοδώρους. Το τραίνο αμα δεν πάει κοντά στο κέντρο, δεν το προτιμάει κανεις, έτσι ειναι σε όλο τον κόσμο.Επίσης θελει και συχνα δρομολόγια, το 1 την ώρα ειναι αστείο, το 1 το δίωρο για Χαλκίδα ειναι ανέκδοτο. Για την Αθηνα με τα 5 εκατομμυρια θελει τουλαχιστον καθε τέταρτο και να καλυπτει απο 0500 εως τα μεσανυχτα αν όχι και καποια νυχτερινα.

Επιμένω ότι το Αθηνα -Αεροδρομιο θα ειναι αποτυχια όπως και παλια. Αδειο θα ξεκιναει και θα φτανει στο σταθμο λαρίσσης και θα γινει τεραστια ταλαιπωρια απο Σεπτέμβριο. Τεραστια δυσφημιση για το τραίνο, ήδη πολλοι απο Πάτρα πήγαν στο ΚΤΕΛ που αντεδρασε αμέσως, διαφημιζει ότι ειναι non-stop για Αθηνα και εχει δρομολογήσει όλα τα λεωφορεια μετά τον Κηφισσό να πηγαινουν Ελαιώνα στο σταθμό μετρό. Από γνωστό που δουλευει εχουν πάρει μεγάλο μερος των τουριστών, ακόμα και όσων εχουν rail-passes.....

Σχόλιο από τον/την Dim Ham στις 10 Αύγουστος 2017 στις 14:47

Σχετικά με το ότι ο σταθμός των Αγίων Αναργύρων είναι σε "άκυρο σημείο μακριά από το κέντρο και δίπλα στο στρατόπεδο σε αραικατοικημένη περιοχή" κλπ:

Ο σταθμός απέχει περίπου 650 μέτρα από την πλατεία των Αγίων Αναργύρων, απόσταση όχι απαγορευτική για επιβάτη από το κέντρο τους. Επίσης εξυπηρετεί περιοχές όπως το νότιο τμήμα των Αγίων Αναργύρων, τα Μυκονιάτικα, τις 3 γέφυρες, το νοτιοδυτικό τμήμα της Νέας Χαλκιδόνας, στις οποίες δεν υπάρχει και άλλο μέσο σταθερής τροχιάς. Το βόρειο τμήμα των Αγίων Αναργύρων καλύπτεται από το ίδιο δρομολόγιο από τον σταθμό του Πύργου Βασιλίσσης που μπορεί να εξυπηρετήσει και επιβάτες και από Καματερό και Ίλιον. Να επισημάνω ότι υπάρχουν σταθμοί του μετρό που είναι περισσότερο στη μέση του πουθενά και πιο μακριά από κέντρα όπως μετρό Χαλανδρίου( 3 km!!! από κέντρο Χαλανδρίου), Αγίας Παρασκευής (1 km από πλατεία Αγίας Παρασεκυής και 1,5 από κέντρο Χαλανδρίου) και Ελαιώνας(κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά)

Σχετικά με τα σχόλια του τύπου "ειναι "παραλληλοι" σε οδικους αξονες με σημαντικη και συχνη λεωφορειακη εξυπηρετηση" ή "γιατί δεν πάτε με λεοφωρείο" κλπ:

Το "γιατί δεν πάτε με λεοφωρείο" περίπου ισοδυναμεί με το να πω σε επιβάτες του Κιάτου "Γιατί δεν πάτε με ΚΤΕΛ". Επίσης σε περιοχές "με οδικους αξονες με σημαντικη και συχνη λεωφορειακη εξυπηρετηση" δεν πρέπει να υπάρχουν μέσα σταθερής τροχιάς; Για παράδειγμα Παγκράτι και Γαλάτσι είναι περιοχές με "σημαντικη και συχνη λεωφορειακη εξυπηρετηση", ρωτήστε κατοίκους των περιοχών αυτών να σας πουν πόσο πολύ περιμένουν να φτάσει εκεί το μετρό.

"Επίσης θελει και συχνα δρομολόγια, το 1 την ώρα ειναι αστείο, το 1 το δίωρο για Χαλκίδα ειναι ανέκδοτο. Για την Αθηνα με τα 5 εκατομμυρια θελει τουλαχιστον καθε τέταρτο και να καλυπτει απο 0500 εως τα μεσανυχτα αν όχι και καποια νυχτερινα."

Συμφωνώ απολύτως. Έστω και έτσι όμως με το 1 ανά ώρα είναι μια αρχή, ελπίζουμε στο μέλλον να γίνει κάτι καλύτερο. Για τη Χαλκίδα το ανά δύωρο είναι ΤΡΑΓΙΚΟ. Περιμένουμε από Σεπτέβριο να ξαναγίνει τουλάχιστον ανά ώρα.

Σχόλιο από τον/την mantesat στις 10 Αύγουστος 2017 στις 15:27

Dim Ham, καλα τα λες, απλα φαινεται οτι οι επιβατες ολων αυτων των περιοχων που απαριθμεις δε συμφωνουν μαζι σου. Γιατι, κακα τα ψεματα, οι δυο σταθμοι ειναι φανερο οτι ειχαν ελαχιστη επιβατικη κινηση (και με τα νεα δρομολογια ακομα λιγοτερη). Πανω σε αυτο εχεις να πεις κατι; 

Για τους Αγιους Αναργυρους ειδικα, οσες φορες εχει τυχει να χρησιμοποιησω το σταθμο και ειχε αναμονη >15' λεπτα, εβγαινα στη Δημοκρατιας και το ΠΟΛΥ σε 5' ειχε περασει λεωφορειο...Οπως καταλαβαινεις, μονο αν ο σταθμος ηταν σταθμος Μετρο, με τις αντιστοιχες συχνοτητες δρομολογιων, θα ειχε καποια καλυτερη τυχη. Ειπαμε κι αλλη φορα, κατανοητο οτι εξυπηρετεισαι απο τα δρομολογια και μακαρι να πυκνωσουν, αλλα μην χρησιμοποιουμε επιχειρηματα τραβηγμενα απο τα μαλλια μονο και μονο γιατι θελουμε να εχουμε δικιο.


Σχόλιο από τον/την Apostolos Mantes στις 10 Αύγουστος 2017 στις 15:29

Dim Ham, νομίζω πως το θέμα δεν είναι τι βολεύει τον καθένα προσωπικά αλλά τι βολεύει τους περισσότερους. Αυτό θέτει πολύ σωστά ο κύριος Αγραφιώτης.

Το αν ο σταθμός είναι σε καλό ή σε κακό σημείο, το αν οι κάτοικοι που εξυπηρετούνται από αυτόν η όχι δεν είναι κάτι που σηκώνει "άποψη". Είναι μετρήσιμο από τον αριθμό των επιβατών. Αν το τρένο από Αθήνα έρχεται σχεδόν άδειο και πάει σχεδόν άδειο τότε προφανώς για πολλούς λόγους ο περισσότερος κόσμος έχει εναλλακτικές και τις χρησιμοποιεί για τα αντίστοιχα δρομολόγια. Σεβαστή η άποψη "με μετεπιβίβαση χάνω χρόνο" αλλά να σκεφτόμαστε κυρίως το σύνολο και όχι ατομικά. 

Η ουσία: "Οι σχεδιασμοί δεν είναι γραμμένοι στην πέτρα. Πρέπει να αλλάζουν και να προσαρμόζονται στις εκάστοτε συνθήκες. Αν ο περισσότερος κόσμος μετακινείται στον άξονα Αεροδρόμιο-Κιάτο (επιμένω σ' αυτό), εκεί θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα." Τονίζω εγώ το προτεραιότητα. Οτιδήποτε κάνουμε, αν δεν είναι μετρήσιμο δεν μπορούμε αντικειμενικά να πουμε οτι είναι καλύτερο ή χειρότερο. Μετρήσιμο είναι το οτι οι περισσότεροι αλλάζουν τρένο στις Κάτω Αχαρνές, μετρήσιμο είναι οτι οι περισσότεροι έχουν μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής με το σχεδιασμό αυτό, μετρήσιμο είναι οτι τα δρομολόγια ανά ώρα μειώθηκαν. Η λογική "γιατί έτσι όπως λες εσύ και όχι όπως λέω εγώ" δε βγάζει πουθενά. 

Εγώ πρότεινα κάτι συγκεκριμένο, το ίδιο τρένο που φτάνει Κάτω Αχαρνές να συνεχίζει προς Κιάτο ή Αεροδρόμιο ώστε οι περισσότεροι που τώρα αλλάζουν τρένο να μη χριεάζεται να το κάνουν. Ταυτόχρονα ας φτάνει τρένο στις Κάτω Αχαρνές από Αθήνα/Πειραιά όπως γινόταν πριν με τα Άνω Λιόσια. Επί αυτού θα ήθελα μια απάντηση γιατί αν αυτό γίνεται είναι καλύτερο, όχι "εγώ λέω οτι είναι καλύτερο" αλλά για τους περισσότερους καλύτερο με δεδομένα. Αν δεν γίνεται, ας δούμε τι άλλο θα μπορούσε να γίνει αλλά σε αυτή τη λογική.  

Σχόλιο από τον/την Ανδρεας Γιαννόπουλος στις 10 Αύγουστος 2017 στις 16:16

πολυ σωστα κ. Μαντέ.....αλλα που να ακουσουν οι κορδελοκοφτες υπουργοι

Σχόλιο από τον/την Dim Ham στις 10 Αύγουστος 2017 στις 16:44

Μια ιστορική αναδρομή που πολλοί την αγνοούν:

Όταν ξεκίνησε η γραμμή του Κιάτου το 2007 είχε ξεκινήσει ως απευθείας γραμμή Αθήνα-Κόρινθος (ντιζελοκίνητη τότε) μέχρι περίπου το 2011. Τότε στα Άνω Λιόσια η μετεπιβίβαση γινόταν για Αεροδρόμιο με το δρομολόγιο Λιόσια-Αεροδρόμιο. Κάπου στο 2010 έτυχε να επιστρέφω από Κόρινθο και κατέβηκα στα Άνω Λιόσια για να αλλάξω τρένο προς Αεροδρόμιο. Θυμάμαι ότι τότε το μεγαλύτερο ποσοστό του κόσμου συνέχιζε απευθείας μέχρι σταθμό Λαρίσης και λιγότεροι κατέβαιναν προς αεροδρόμιο. Μετά κάπου στο 2011 έφτασε η ηλεκτροκίνηση μέχρι Κιάτο, η γραμμή μετατράπηκε σε απευθείας Αεροδρόμιο-Κιάτο και η ανταπόκριση στα Λιόσια γινόταν πλέον για Σταθμό Λαρίσης όπως ήταν μέχρι πριν 10 ημέρες. Αυτή η αλλαγή τότε ξεσήκωσε τεράστια θύελλα αντιδράσεων, μεγαλύτερη και από τη σημερινή, από επιβάτες του Κιάτου-Αθήνα με επιχειρήματα ακριβώς τα ίδια με τα σημερινά των επιβατών Αεροδρομίου-Κιάτου όπως "υποβάθμιση της σύνδεσης με Αθήνα", "κάναμε αποκέντρωση και μας κόψανε την απευθείας σύνδεση με κέντρο", "ταλαιπωρία στη μετεπιβίβαση" κλπ (όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να ανατρέξει σε παλιότερες αναρτήσεις να τα δει). Από τότε ο χρόνος πέρασε, οι συσχετισμοί άλλαξαν και ήταν λογικό σε βάθος χρόνου ότι πλέον η γραμμή Αεροδρόμιο-Κιάτο θα χρησιμοποιούνταν κυρίως από επιβάτες της γραμμής Κιάτου προς Αεροδρόμιο παρά προς κέντρο σε αντίθεση με παλιότερα. Ερχόμαστε στο σήμερα και την τελευταία αλλαγή και έχουμε ξανά θύελλα αντιδράσεων από επιβάτες προς Αεροδρόμιο αυτή τη φορά. Φαίνεται λοιπόν ότι υπάρχει ένα χάσμα ανάμεσα στους επιβάτες από τη γραμμή του Κιάτου και αναλόγως με το πώς διαμαρφώνονται τα δρομολόγια αν πάνε κατευθείαν στο Αεροδρόμιο θα φωνάξουν οι μεν θα σιωπήσουν η δε και το ανάποδο, είναι ένας φαύλος κύκλος και δεν οδηγεί πουθενά.

"φαινεται οτι οι επιβατες ολων αυτων των περιοχων που απαριθμεις δε συμφωνουν μαζι σου.", "Γιατι, κακα τα ψεματα, οι δυο σταθμοι ειναι φανερο οτι ειχαν ελαχιστη επιβατικη κινηση (και με τα νεα δρομολογια ακομα λιγοτερη). Πανω σε αυτο εχεις να πεις κατι;"

Φυσικά και έχω να πω: Είναι δυνατόν να ρωτήσεις κάποιον και να σου πει "όχι δεν θέλω δρομολόγια"; Αν ρωτήσεις κάποιον από την περιοχή θα σου πει ότι είναι αδιανόητο να μην υπάρχει δρομολόγιο για αεροδρόμιο και τραγικό να υπάρχουν μόνο 1 την ώρα ή και ανα δύωρο για Αθήνα/Πειραιά.

"ειναι φανερο οτι ειχαν ελαχιστη επιβατικη κινηση (και με τα νεα δρομολογια ακομα λιγοτερη). Πανω σε αυτο εχεις να πεις κατι", "Είναι μετρήσιμο από τον αριθμό των επιβατών . . . δεν είναι κάτι που σηκώνει άποψη"

Φυσικά και σηκώνει άποψη και οι, υπαρκτοί μεν, αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια. Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι αριθμοί διαμορφώθηκαν από τις συνθήκες, δεν διαμόρφωσαν τις συνθήκες. Όσο υπήρχε παλιά το απευθείας Αθηνα-Κόρινθος οι πλειοψηφία των επιβατών που το χρησιμοποιούσε κατέβαινε Στ.Λαρίσης, όταν αυτό έγινε Αεροδρόμιο-Κιάτο οι συσχετισμοί άλλαξαν σε βάθος χρόνου, επιβάτες προς κέντρο αποθαρρύνθηκαν να το χρησιμοποιούν ή συμβιβάστικαν να κάνουν περισσότερη ώρα μέσω του μετρό από Νερατζιώτισσα ή Πλακεντίας και ενθαρύνθηκαν να το χρησιμοποιούν κυρίως όσοι πλέον επιθυμούσαν να μεταφέρονται προς το αεροδρόμιο και έτσι διαμορφώθηκαν τα νούμερα που βλέπουμε σήμερα. Αυτό είναι κάτι που σε βάθος χρόνου και ανάλογα με τα δρομολόγια αλλάζει, τα νούμερα που βλέπουμε δεν είναι παγιωμένα. Είναι λογικό μέσα σε 10 μέρες και στην καρδιά του καλοκαιριού να μην έχουν αλλάξει ακόμα οι συσχετισμοί και να ισχύουν τα προηγούμενα νούμερα. Αν θέλεις όμως να βγάλεις ασφαλές συμπέρασμα για τον αν από Κιάτο θα πρέπει να πάει απευθείας σταθμό Λαρίσης ή Αεροδρόμιο δεν αρκούν μόνο οι μεγάλοι αριθμοί των επιβατών που όντως βλέπουμε στις κάτω Αχαρνές αλλά πρέπει να λάβεις υπ' όψιν και πόσοι επιβάτες από Κιάτο συνεχίζουν προς Λαρίσης, πόσοι επιβάτες το χρησιμοποιούσαν μέχρι το 2011 που ήταν απευθείας προς Λαρίσης και αποθαρρύνθηκαν να το χρησιμοποιούν όταν τότε έγινε με μετεπιβίβαση, και πόσοι από τις περιοχές που εξυπηρετεί η γραμμή προς Κιάτο θα ήθελαν να το χρησιμοποιούν και δεν το γνωρίζουν ακόμα και λόγω καλοκαιριού.

Το ίδιο ισχύει και με την επιβατική κίνηση στους Άγιους Ανάργυρους και άλλους σταθμούς που "κατηγορούνταi" για έλλειψη κίνησης. Είναι λογικό να μην υπήρχε εμπιστοσύνη με τα μέχρι τώρα δεδομένα αφού τα δρομολόγια ήταν είτε ανύπαρκτα(για αεροδρόμιο) είτε ανά 1 ή 2 ώρες (προς Αθήνα, Πειραιά). Ακόμα βρισκόμαστε στην αρχή, 10 μέρες είναι πολύ λίγες για να μάθει ο κόσμος το νέο πλέγμα και να δημιουργηθούν νέοι συσχετισμοί.

Συνοψίζοντας, περισσότερο τους αριθμούς των επιβατών τους διαμόρφωσε το προηγούμενο πλέγμα δρομολογίων παρά οι επιβάτες το πλέγμα. Αφού το Αεροδρόμιο-Κιάτο ήταν απευθείας, αυτό σε βάθος χρόνου απέκτησε την μεγαλύτερη κίνηση και όχι οι κατευθύνσεις με τις προβληματικές ανταποκρίσεις και τα ανύπαρκτα δρομολόγια. Οι 10 ημέρες εφαρμογής του νέου πλέγματος είναι πολύ λίγες για να βγάλουμε ασφαλές συμπέρασμα και να διαμορφωθούν νέες συνθήκες.

Σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος του Επιβάτες Προαστιακού για να προσθέσετε σχόλια!

Γίνετε μέλος του Επιβάτες Προαστιακού

© 2017   Created by Γιάννης Γλυκοφρυδης.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης